Blog kategorie
Blog archiwum
nie pon wto śro czw pią sob
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
Top 7 motocyklowych torów w Polsce – gdzie dobrze się pościgasz?
Top 7 motocyklowych torów w Polsce – gdzie dobrze się pościgasz?

Ani droga krajowa, ani tym bardziej miejska dżungla nie dadzą nam prawdziwej frajdy z jazdy motocyklem. To prędkość, wiatr we włosach, poczucie wolności i zatrzymania chwili sprawiają, że motocykl daje nam poczucie, że warto żyć. Takie wrażenia możemy, a to tylko połowicznie, osiągnąć na autostradzie, których w Polsce nie ma niestety zbyt wiele. Wiąże się to także z ryzykiem i problemami. Dlatego cały świat inwestuje w tory do jazdy szybkiej, sportowej i wyczynowej. To miejsca, w których nie tylko możemy doskonalić naszą technikę jazdy, przewidywać trudne warunki czy robić testy naszej maszyny, ale także zaznać tej mitycznej przygody, wypływającej z szybkiej jazdy. Oto subiektywny przegląd siedmiu torów, które mogą się do tego nadać.

Problem z torami motocyklowymi w Polsce

Niestety w Polsce pełnowymiarowych torów jest jak na lekarstwo i próżno ich szukać. Właściwie jedynym wyjątkiem jest tor Poznań, leżący nieopodal stolicy Wielkopolski – w Przeźmierowie. Dlatego chcąc zaznać przyjemności płynącej z szybkiej i bezpiecznej jazdy musimy szukać po torach mniejszych, bardziej wymagających technicznie, które zwykle są przeznaczone do kartingu. Takich torów w Polsce jest sporo, dlatego, jeśli już pozbędziemy się chęci prawdziwego ścigania, wbrew pozorom jest z czego wybierać. Wszystko zależy oczywiście od tego czego oczekujemy i do jakich celów potrzebujemy toru. Ważna jest też rzecz jasna lokalizacja i ceny.

Biłgoraj – tor motocyklowy dla wymagających

Na początek coś dla nieco bardziej wymagających. Tor w Biłgoraju, który leży w południowo-wschodniej Polsce w województwie lubelskim, jest torem o długości 1150 m. Jego szerokość waha się od 8 do 12 metrów. Tor jest dość kręty, kilka ciaśniejszych zakrętów sprawia, że możemy dobrze poćwiczyć składanie się w nich. Ważne, że nie jest bardzo długi i żmudny, dzięki czemu każda godzina jazdy jest wyjątkowo efektywna. Torem zarządza Regionalne Centrum Edukacji Zawodowej. Warto nadmienić, że nie wolno na nim przekraczać 130 km/h. Zresztą, prosta nie jest zbyt imponująca, a więc nie ma też miejsca, by tak się rozpędzić. Jeśli chcemy skorzystać z toru musimy najpierw zgłosić się do RCEZ, następnie podpisać oświadczenie oraz regulamin. Wówczas wjazd na tor jest możliwy. Oczywiście o ile nie odbywają się tam wtedy imprezy okolicznościowe. Koszt treningu to 20 złotych za godzinę lub 120 złotych za cały dzień. Jeśli chodzi o dłuższy czas spędzony na torze, warto zgłosić się do zarządcy i ustalić warunki indywidualnie.

Tor dla motocyklistów w Biłgoraju

Kielce – duży, ale mały tor motocyklowy

Teoretycznie duża pętla toru w Kielcach ma ponad 4000 metrów (dokładnie 4140 m), jednak jest ona udostępniana tylko i wyłącznie podczas wyścigów klasy mistrzowskiej, gdyż jej część wiedzie w nitce drogi krajowej. Na co dzień motocykliści mogą liczyć na małą pętlę owalną o długości 1140 metrów oraz regularny tor, choć bardzo krótki, mierzący sobie ledwie 880 metrów. Razem to niespełna dwa kilometry terenu do szlifowania jazdy. Nie zaznasz tu bowiem zbyt dużej prędkości, tor nie jest też specjalnie kręty ani trudny. Dlatego jeśli szukasz czegoś na początek obcowania z torem wyścigowym, to jest to zdecydowanie doskonały wybór. Szerokość waha się standardowo między 8 a 12 metrów. Tor jest własnością Automobilklub Kielce i to on jest odpowiedzialny za jego zarządzanie. Koszt wynajmu na cały dzień to 500 złotych. Jest to tor drogi i dość trudno dostępny. Rzadko kiedy można na niego przyjechać i potrenować, dlatego nie jest zwykle pierwszym wyborem wśród amatorów.

Tor wyścigowy  dla motocyklistek kielce

Koszalin – uniwersalny tor do jazdy na motocyklu

MotoPark w Koszalinie jest dobrze znany w środowisku w całej Polsce. To jeden z najbardziej uniwersalnych torów w kraju. Zarządzany jest przez Ośrodek Sportów Motorowych MotoPark i oferuje bardzo wiele – tak dla zawodników, jak i dla firm, reklamodawców czy amatorów. Możliwości jest wiele, w tym organizacja imprez integracyjnych czy pokazów kaskaderskich. Koszalin to tak naprawdę trzy tory. Jeden z nich to klasyczny tor kartingowy o asfaltowej nawierzchni, którym poruszają się wszelkie motocykle, samochody, skutery czy kartingi. Ma długość 1050 metrów. Drugim jest tor offroadowy, tzw. terenowy, który obecnie, po renowacji, ma około 1450 metrów. To na nim trenować mogą quady, motocykle crossowe czy auta 4x4. Ostatnim torem jest tor łączony, tzw. supermoto. W tej kategorii występują zwykle motocykle supermoto oraz SUV-y, a więc takie pojazdy mogą skorzystać z oferty. Godzina jazdy motocyklem to 30 złotych. Za cały dzień musimy zapłacić 150 złotych. Jest to fajny, ciekawy i dość wymagający tor, który łatwo się nie nudzi. Zdecydowanie jedno z lepszych miejsc na motocyklowej mapie Polski, która wciąż jest bardzo uboga w podobne atrakcje.

Tor dla motocyklistek z Koszalina

Gdański tor motocyklowy – dla każdego coś miłego

Tor w Gdańsku, a właściwie w leżących nieopodal Gdańska Pszczółkach, jest jednym z nowszych tego typu obiektów w Polsce. Jego zarządzanie przypadło w udziale Ośrodkowi Doskonalenia Techniki Jazdy Autodrom Pomorze. Jest to organ powołany przez Pomorski Ośrodek Ruchu Drogowego. Sam tor kartingowy ma 1047 metrów. Posiada między innymi płytę destabilizacji toru jazdy czy dwie płyty poślizgowe – pierścieniową oraz prostokątną. Autodrom Pomorze to jeden z ciekawszych torów. Jest doskonały jeśli chodzi o doskonalenie jazdy. Wymagający, ale nie niemożliwy do opanowania. Zdecydowanie ma więcej zalet niż wad. Dodatkowo, to już tylko dla miłośników crossów, Autodrom posiada także tor quadowy. Jest więc w pełni przygotowany i nic dziwnego, że i często odwiedzany przez wielu kierowców i motocyklistów. Nie pozwala może rozwinąć wielkiej prędkości, jednak pozwala na wypracowanie sobie techniki, która pozwoli lepiej przemierzać bezdroża polskiej mapy na co dzień. Cena wjazdu, poza oficjalnymi szkoleniami, jest ustalana indywidualnie. Należy zgłosić się do Ośrodka Doskonalenia Techniki Jazdy.

Gdański tor motocyklowy (Pszczółki)

Łódź – jedyny taki tor motocyklowy w województwie

Kolejny dość nowy, dość skomplikowany i dający fajną zabawę tor, który zbudowano w Strykowie niedaleko Łodzi. Tor Łódź jest zarządzany przez, podobnie jak w przypadku Autodromu Pomorze, Ośrodek Doskonalenia Techniki Jazdy TOR Łódź. To 1500 metrów jazdy po asfalcie, z kilkoma naprawdę fajnie zakreślonymi zakrętami, z nitką, która się łatwo nie nudzi i z naprawdę wyczerpującymi prostymi. Szansa na świetną zabawę i doskonalenie techniki jazdy. Nawet samodzielnie. Tor Łódź jest jednym z najnowocześniejszych tego typu obiektów w Polsce. Szerokość waha się tradycyjnie między 8 a 12 metrów. Co ważne tor wyposażono w systemy poślizgowe i możliwości stworzenia trudnych warunków jazdy. Dzięki temu nie tylko możemy próbować uczyć się jazdy po nawierzchni śliskiej, ale także radzić sobie w ciężkich sytuacjach. Dwuipółgodzinna jazda po Torze Łódź kosztuje 109 złotych. Za dwie godziny więcej płacimy 159 złotych.

Łódz - tor do jazdy motocyklem

Tor motocyklowy w Białymstoku – wschodząca gwiazda

Najnowszy tor w Polsce liczy sobie niecały rok. To tutaj, na północ od centrum Białegostoku można poszaleć na torze o długości 1400 metrów. Jego szerokość to średnio 10 metrów. Warto dodać, że został on wzniesiony z uwzględnieniem nachylenia terenu, a więc bierze pod uwagę wszelkie możliwości i daje nam szansę do przetestowania swojego auta w każdych warunkach. Tor daje wiele możliwości, ma specjalne zjazdy, które powodują, że możemy sami określać długość jazdy. Samodzielna jazda własnym motocyklem kosztuje 38 złotych za godzinę. Tor w Białymstoku został doskonale przygotowany. Posiada atrakcyjne rondo o średnicy 12 metrów oraz szereg dodatkowych atrakcji, jak choćby wzniesienia czy miejsca kontroli poślizgu. Jest wyjątkowy pod wieloma względami, zwłaszcza, że w dużej odległości nie ma podobnie wyposażonego toru. Co ważne, Tor Wschodzący Białystok posiada system mierzenia czasu, co tylko dodaje dreszczyku emocji jeździe.

Tor dla motocyklistek z Białegostoku

Krakowski tor dla motocyklistów, czyli o wpływie mistrza

Tor MotoPark Kraków powstał z inicjatywy wielokrotnego mistrza Polski Michała Kościuszki. Jest to jeden z kolejnych, nowych torów na mapie, który przygotowuje kierowcę do jazdy w trudnych warunkach. Jego długość to 1200 metrów, w którego nitce możemy spróbować jazdy poślizgowej na płycie w kształcie litery ‘S’. Do tego prostokątna płyta poślizgowa i kilka naprawdę fajnych zakrętów. Wolny trening motocyklowy kosztuje tu 99 złotych za godzinę czystej jazdy. Dodatkowo możemy skorzystać z ofert doskonalenia techniki jazdy, szkoleń codziennych lub sportowych oraz (już tylko dla osób poruszających się na czterech kołach) wspólną jazdę z Michałem Kościuszką. MotoPark Kraków to fajny tor z ciekawą charakterystyką. Warto.

Karaków, tor dla motocyklistek

Liczba torów w Polsce zdecydowanie zmienia się na korzyść. Jeszcze niedawno wszystkie imprezy musiały odbywać się na Torze Poznań. Dziś takie miasta jak Łódź, Kraków i Białystok szybko gonią konkurencję, a za plecami wychylają się Gdańsk i Warszawa. Stosunkowo najgorzej wyposażony jest północno-zachodni skrawek kraju, gdzie jedynym godnym polecenia miejscem może być Koszalin. Jednak mieszkańcy Szczecina też wkrótce powinni doczekać się torowego szaleństwa. Nie tylko poprawia to jakość naszej jazdy, ale również temperuje brawurę na drogach publicznych.

 

Waluty
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl